Moderator: Moderatorgruppen

![]() | Lithoc 40 Magus |
Raag skrev:Asså det jag känner är att 2 gig RAM är lite lite, har 4 nu och om jag köper nytt så vill jag ju ha mer.
Jag har problemet att jag sitter på en Dell dator som det bara är ett fel på, och det är att nätagget är av BTX standard och inte ATX. Så för att kunna uppgradera min dator mer måste jag byta nätagget och att få tag i ett BTX som passar i min burk är lättare sagt än gjort.
![]() | Azerate 16 Sorcerer |
![]() | Leef 23 Witch Elf |
Leef skrev:annars.. va tror ni om denna
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=DBDEL10K01
![]() | Azerate 16 Sorcerer |

Magg0t skrev:Ska beställa ny dator, köpte en ny precis laptop men warhammer va ingen vidare på laptops som det även står där, satt jag kommer köpa en ny med mycket mums i

Raag skrev:Magg0t skrev:Ska beställa ny dator, köpte en ny precis laptop men warhammer va ingen vidare på laptops som det även står där, satt jag kommer köpa en ny med mycket mums i
Ja så kan man ju också göra
Magg0t skrev:Raag skrev:Magg0t skrev:Ska beställa ny dator, köpte en ny precis laptop men warhammer va ingen vidare på laptops som det även står där, satt jag kommer köpa en ny med mycket mums i
Ja så kan man ju också göra
har man väntat sedan första nysen om warhammer (va det 05?) så ska man ju kunna spela utan lagg
Btw vilken server ska folket spela på sen ?

Azerate skrev:Leef skrev:annars.. va tror ni om denna
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=DBDEL10K01
Inte alls långt ifrån vad jag länkade och använder själv just nu.
Ser ut som ett alldeles utmärkt paket.
Det enda är väll moderkortet, som bara har 1 PCI Express x16 port.
Så om man har tänkt köra dubbla grafikkort senare så blir det ingen höjdare.
Det är ett bra moderkort annars! Alldelles lysande faktiskt
Personligen skulle jag köpa ett med intels x48 chipset, dom kostar lite mer men vill man köra dubbla grafikkort i framtiden så är det helt klart värt det.
Leef skrev:Tack Drykkendork..
Jag är inte lika insatt i detta nu som jag va för några år sen...
Men tror jag utgår isf från paketet jag valde där ovan om du ser min link till datorbutiken, bara det att jag lägger på ett bättre moderkort.. Asus x48 (?) tror jag det hette.. några kommentarer ang det?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst