Leef skrev:ändrat mig nu... och köper nog "Prosit" versionen istället
http://www.datorbutiken.com/se/default. ... DBDELSEL01den köper jag istället rakt av utan att lägga till o ändra nått.. tänkte att.. när jag vill uppgradera.. så köper jag ett uppgraderingspaket om typ 2år eller nått.. ett sånt paket innehåller moderkort, minne och processor... sen så kan man köpa ett till grafikkort då om det inte räcker..

blev en sådan med
+ win vista x64 (orkar inte köra crackad i alla år som denna förmodligen blir använd)
+ monteringsband (mitt förra försvann så det är bra att ha)
+ montering av cpu, cpu kylare på moderkortet.. för att
gjort förut, inte det, jag orkar bara inte.. samt att cpu, moderkort och allt provas så det fungerar oxå samt ställs in i bios korrekt.. så det är mindre chans att ja får hem trasiga saker.. småpengar iaf.
tot priset blev 12500kr (ink frakt)
inför framtiden så är det inga problem att ev köpa ett uppgraderings paket (minne + processor + moderkort i ett paket).. hyffsat billigt.. då kan man ju skaffa QUAD processor osv... sen så kan jag ju även köpa ett extra grafikkort och linka dem...
nu har jag ju även ett Windows Vista Home Premium (x64) så att jag kan utnyttja mina hela 4gb minne.. samt att framtida uppgraderingar på datorn stödjs även av operativet... och jag slipper oroa mig över att skaffa nya crackar osv till en piratkopia.
Problemet just nu är att det kommer förmodligen dröja en stund innan jag får datorn.. vissa saker verkar inte vara inne på lager.. och till helgen säljer jag förmodligen denna dator.. kanske blir datorlös :S
Kommer bli en fattig månad nu för att inte gå allt för mycket i minus =)