Orclin skrev:Själv sitter jag på en laptop av årets modell, inköppt i februari i år.
2,2 GHz Dual Core CPU
2 GB RAM
GeForce Quad FX 570M grafik
Windows Vista (32)
m.m.
Jag har hopplös FPS på denna dator. Tycker jag borde ligga runt 40+ FPS, det gjorde när jag körde WOW på denna burk. Men istället ligger jag närmare 14-18 FPS som standard.. Vad kan det vara som strular tror ni? Har jag för lite RAM? Är programmeringen i spelet taskig? Eller vad kan det bero på?
Nja, jag sitter på en bärbar också med 1,87 GHz Celeron dual core. Med 2 GB Minne och en superslö hårddisk, men med Windows XP. Grafik kortet är ett X1650 från ATI.
Du har mer CPU, mera grafik kort, men Vista. grafiken är mer optad för Vista.
WAR stressar grafik kortet mycket mera än WoW. Lotro stressar mera än WoW. WAR stressar mer än Lotro. Jag fick problem med buggar i drivrutinern direkt när jag körde med WAR, både för ljud och grafik. Blue Screen of Death.
WAR är mycket tyngre för grafik kortet. Manga stilen gömmer en massa saker som inte WAR kan gömma, där WoW luras med färgerna. Det måste jag säga är rätt smart gjort av Blizzard. Att du får en sänkning FPS i jämförelse med WoW borde du få.
Har du provat att trimma ned konfigen i WAR?
Grafik innehåller motsvavar i alla fall en dubbel belastning mot WoW.
Den andra saken du kan kontrollera är att du ahr senaste drivrutinerna för ljud, grafik, och men inte minst moderbordet för bärbara. Bärbara har ALLTID problem med drivrutinerna för moderbordet och speciellt en ny maskin som du har.
Jag har kört med nedtrimmade konfig i WAR under tiden Mythic hittar problemet med att spelet krashar till desktopen. När detta är helt löst, händer fortfarande men inte lika ofta kommer jag att trimma upp konfigen för grafiken till en högre nivå.
Och jag har inga problem att köra med en bra FPS Public Quests och Scenarioen med 30-40 spelare med min bärbara. Däremot krashar spelet forfarande en gång varje halvtimma till desktopen tack vare en programmeringsbugg för Mythic.