Skapar de trådar ang de frågor jag är mest intresserad av att veta just nu (dvs gear och instancer, pve)
Jag har läst att det finns ett gäng olika instancer i War men att de kommer relativt sent i spelet.. tier 3 eller va det nu va.
Även läst att man spelar i grupper med upp till 6 spelare.
Har ett gäng olika frågor ang detta...
Spelar man då 6st och man dödar en boss i en instance.. hur fungerar lootningen då?
Hur ser föresten gearen ut, är det cloth, leather, mail och plate som i wow.. eller är all gear specificerad till de olika klasserna?
I öppna world instancer.. där kan man alltså springa på andra grupper i samma instance.. hur fungerar det då med bossar? respawnar det efter en liten stund efter de har dött.. och kan isf fler olika grupper hjälpas åt o döda bossrna, det skulle isf göra att bossarna blev otroligt enkla.
Jag har förstått att det inte finns några större pve raider .. t.ex 10-25man grupper för pve syfte?
Kan man förvänta sig mycket Gear-drops i instancer?
Hur fungerar tekniken mellan Tank (agro och threat) mot mobs (npc) i instancer.. dvs.. en Tank fångar upp så många mobs som möjligt så slår de på honom medans de övriga spelarna i gruppen står o slår på mobsen som e upptagna på tanken.
Och hur fungerar det då att spela healer (något jag är intresserad av)? Lite info där skulle vara mycket uppskattat.