Moderator: Moderatorgruppen
![]() | Satchel 0 Marauder |

![]() | Lithoc 40 Magus |
![]() | Zeverian 29 Shadow Warrior |
![]() | malekith (test) 0 Chosen |
malekith skrev:Äh, se det som er livsuppgift, att uppfostra dessa "små ungar" till vuxna ansvarstagande individer

gazbag skrev:vill bara påpeka att det finns folk under 18 år som inte använder ord som te.x noob,rofl och lol (som mig själv). det finns också dom som har eller spelar warhammer figurspelen och kan lite om lore osv.(möjligtvis inte många. men vi finns)

Raag skrev:gazbag skrev:vill bara påpeka att det finns folk under 18 år som inte använder ord som te.x noob,rofl och lol (som mig själv). det finns också dom som har eller spelar warhammer figurspelen och kan lite om lore osv.(möjligtvis inte många. men vi finns)
Jo det är vi helt medvetna om men tyvärr så har jag presonligen inte sett många av er, vilket jag tycker är tråkigt.
![]() | Volkin 21 Witch Hunter |
gazbag skrev:vill bara påpeka att det finns folk under 18 år som inte använder ord som te.x noob,rofl och lol (som mig själv). det finns också dom som har eller spelar warhammer figurspelen och kan lite om lore osv.(möjligtvis inte många. men vi finns)
![]() | Zeverian 29 Shadow Warrior |
Big_Mek skrev:gazbag skrev:vill bara påpeka att det finns folk under 18 år som inte använder ord som te.x noob,rofl och lol (som mig själv). det finns också dom som har eller spelar warhammer figurspelen och kan lite om lore osv.(möjligtvis inte många. men vi finns)
Och tur är väl det. Still there is hope for the young!

Raag skrev:Ja man kan ju fråga sig om vissa beteendedrag är genetiskt betingade eller erfarenhetsbetingade. Forskare inom ett av mina områden (bio psykologi) menar på att det är en gemensam kombination av dessa två, dock ska vi inte hänga upp oss och försöka mäta hur mycket av varje som påverkar vad utan själva korrelationen.
Men uppfostran kanske...
robbox skrev:Raag skrev:Ja man kan ju fråga sig om vissa beteendedrag är genetiskt betingade eller erfarenhetsbetingade. Forskare inom ett av mina områden (bio psykologi) menar på att det är en gemensam kombination av dessa två, dock ska vi inte hänga upp oss och försöka mäta hur mycket av varje som påverkar vad utan själva korrelationen.
Men uppfostran kanske...
Jag tror att Guild är en bra början på en bra uppfostran. Regler lär ju finnas inom en Guild. Lite som en förening i vanliga fall. Man kan inte bete sig hur som helst i ett Guild eller förening.
Dom som fortfarande inte beters måste skapa egna Guilds och där lär dom se att sina egna medlemmar i Guilder lär dom den hårda vägen att regler och beteenden måste man i en grupp människor. Skall faktiskt bli kul och se på processenDen lär synas på ett tydligt sätt.

![]() | Neran Dorthon 22 White Lion |
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst