Förstår din poäng här helt klart. Är dock lite osäker på hur systemet med guilder i själva verket kommer att fungera, troligen vet ingen riktigt säkert förrän själva spelet är ute på marknaden. Men det är helt klart intressant att du tar upp det här med ganking på just denna nivå. På de lägre nivåerna har ju Mythic sett till att ganking ska undanröjas, vilket ju är bra enligt min mening. Min lillebror var på Dream Hack i somras och lyssnade lite på Paul Barnett och i runda slängar lät scenariot med ganking så här:
-Tänk dig Kalle 15 år, han spelar Warhammer 12 timmar om dagen och har den fetaste rustningen och det fetaste vapnet. Sen har vi Pelle han är 35 år, småbarnsförälder, bråkar lite med sin fru, har det taskigt på jobbet och är i runda slängar lite deppig. Så han kan bara lägga ner i snitt 1 timma om dagen. Kalle tycker ganking är JÄTTEKUL

så han bestämmer sig för att ge sig på Pelles gubbe och bankar ner honom i skosulorna gång på gång. Kommer Pelle tycka att det är roligt? Bidrar det med nåt kreativt till spelet i sig? svar: NEJ!! det troliga scenariot är istället att Pelle blir ännu mer deprimerad, slutar med Warhammer och kanske tar livet av sig, vem vet. Är det detta vi vill uppnå med Warhammer Online? Svar. NEJ!
Så på lägre nivåer är det hela nog kirrat. men på guildnivå blir det nog lite svårare, eftersom spelarna i en guild kan vara i olika levels. Förmodligen kommer man nog bara kunna ta standar i RvR. Detta är en gissning från min sida. Men är det på det sättet, så kommer ju RvR vara begränsat till Tier 1,2,3,4 där spelarna är graderade beroende på sin level. Så i Tier lirar spelare med lvl 1-10 osv... Där blir nog Guildganking svårt eftersom andra guilder inte kan vara ubermäktiga i level räknat, det vill säga det kommer vara ganska jämt. Är det däremot så att man kan använda sina standar i en icke RvR-zon och är attackbara så blir det däremot svårt att undvika det så vida man inte har begränsat spelare i högre level att attackera de i lägre. Men hur som helst så är detta mina egna gissningar och jag hoppas detta kan diskuteras vidare.
Sen antar jag att man kan låta bli att använda sina standar i strid och då kan ju heller ingen annan ta det och få så kallade "standard scraps"
Da_Mek
Wuz betta den GOA? Everything! Hyr in ett par tyskar och få jobbet gjort för fasen!